Skip to content Skip to footer

מדריך לרכישת כיור למטבח

כיורי המטבח קיבלו בשנים האחרונות תנופה פונקציונלית ועיצובית כאחד, צורות וחומרים שבעבר נחשבו לנועזים משתלבים כיום בצורה טבעית בחללי המטבח המודרני, פעמים רבות הופך הכיור לאלמנט שמכתיב את הטון העיצובי בחלל המטבח כולו. אנסה לתת לכם מספר דגשים ונקודות מחשבה שיעזרו לכם להחליט איזה כיור לבחור.

התקנת כיור למטבח

בשוק קיימים שלושה סוגי התקנה לכיורים:

כיורים בהתקנה עליונה
כיורים בהתקנה שטוחה כלומר בגובה משטח השיש
כיורים בהתקנה תחתונה

כיורי המטבח הנפוצים הינם כיורים הניתנים להתקנה שטוחה (בגובה השיש) או אינטגרלית (בגובה השיש מלוטש עם השיש). התקנה תחתונה: הכיור מוצמד אל המשטח בחלקו התחתון כך שולי המשטח מכסים על שולי הכיור. התקנה עליונה: בהתקנה זו הכיור מולבש על המשטח כך ששולי הכיור בולטים מגובה השיש. התקנה שטוחה: התקנה זו מביאה לכך ששולי הכיור נמצאים באותו גובה של השיש וממש משתלבים איתו.

חומרים

פעם זה היה רק חרס שעבר תהליך שריפה בחום גבוה וזכה לציפוי אמייל. שכבת האמייל העניקה לכיור יתרונות לתחזוקה נוחה והוא נחשב קל ונוח לניקוי. כיום ניתן להשיג כיורים משלל חומרי גלם. החדשנות בתחום מביאה איתה שלל פונקציות ופתרונות ייעול שמטרתן להקל על השימוש שנעשה בכיורים למטבח. שעה שבעבר כיורים למטבח היו נשרטים בקלות או צוברים לכלוך
קשה להסרה, הרי שהיום, ישנם מגוון פתרונות וחומרים איכותיים בעזרתם מייצרים כיורים למטבח שאינם צוברים לכלוך והמראה שלהם נשאר מבריק ונקי.

כיורי סילקוורץ

כיורים מתערובת של סיליקון וקוורץ ונקראו סילקוורץ, כיורים אילו קיימים עדין בשוק אפילו בחברות המוכרות והם פחות מומלצים וזאת כיוון שהם לא חסינים מפני שריטות, מתלכלכים וקשים לניקוי וניתן להתקינם בהתקנה שטוחה .

כיורי נירוסטה

נירוסטה נחשבת לחומר אמין והבלאי שלו מאוד נמוך. ניקוי של כיור נירוסטה הוא מאוד קל. כתמים יורדים ממנו בקלות וכמעט כל כתם עובר בניגוב מטלית לכתמים קשים ישנם חומרי ניקוי בשוק שמיועדים לדבר. חשוב לציין שכיורי נירוסטה
נשרטים בקלות.

כיורים אקריליים

הכיורים הנפוצים היום הם אלו העשויים תערובות אבן עם חומרים אקריליים הידועים בשמות שונים: סיליקרון, סיליגרניט, סיליקוורץ, קריסטלייט וקריסטאדור. כיורי המטבח מסיליגרניט זו בעצם אותה תערובת של הסיליקוורץ, אך בתוספת גרניט חומר זה מעולה ומתאפיין בעמידות בפני שריטות גבוהה מאוד והגימור מנוקד בדומה לאבן קיסר. שדרוג של חומר זה נקרא קיריסטאדור שהינו בעצם אותו חומר מלוטש המקנה לו מראה חלק וקל לניקוי, אנטי בקטריאלי ולא שריט, חומר זה הינו החומר המומלץ ביותר בקטגוריה זו.

כיורי קוריאן

כיורי קוריאן הם בעלי מרקם חלק וחם והם מיוצרים מסוגים שונים של מינרלים טבעיים אליהם מוספים ביחס של 1:3 חומר אקריליק. החומרים הללו יוצרים כיור הומוגני ואינם סופחים חומרים, יחד עם זאת, הם נשרטים, אולם ניתן להסיר שריטות אלו בקלות באמצעות שפשוף פשוט או באמצעות ליטוש מקצועי.